گذاشتن استوری در تلگرام با تکنیک ساده و آسان!

تلگرام به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی روز به روز در حال ارائه خدمات و امکانات جدیدی است تا از دیگر پلتفرم‌ها عقب نماند و بتواند کاربران و مخاطبان خود را همچان راضی نگه دارد. استوری یکی از قابلیت‌های جدیدی است که این پلتفرم ارائه کرده و به کاربران خود اجازه داده است که لحظات و تجربیات خود را به صورت عکس، متن و ویدیو با دوستان و مخاطبانشان به اشتراک بگذارند. این قابلیت پس از اضافه شدن، توجه کاربران را به سمت خود جذب کرد و به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین بخش‌های تلگرام تبدیل شد. به همین دلیل ما نیز قصد داریم در این مقاله به بررسی این موضوع بپردازیم و نحوه استوری گذاشتن در تلگرام را با چند تکنیک ساده به شما آموزش دهیم. پس تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

گام به گام تا گذاشتن استوری در تلگرام

برای آنکه بتوانید از این قابلیت محبوب در تلگرام استفاده کنید و شما هم لحظات ناب و دوست داشتنی خود را در این پلتفرم با دیگران به اشتراک بگذارید، بهتر است مراحل زیر را به دقت طی کنید:

مرحله اول: برنامه تلگرام خود را باز کنید.

اولین قدم برای گذاشتن استوری در تلگرام باز کردن این برنامه روی گوشی همراه یا کامپیوتر شما می‌باشد.

مرحله دوم: به بخش استوری‌ها بروید.

در قدم بعدی می‌توانید با دو روش زیر به بخش استوری‌ها بروید:

  • از طریق نوار بالایی برنامه: در نوار بالایی انگشت خود را به سمت پایین بکشید تا منوی تلگرام برایتان باز شود در این منو روی دوربین که در قسمت چپ قرار گرفته ضربه بزنید.
  • از طریق صفحه چت: به صفحه خودتان در تلگرام بروید و روی دایره‌ای که عکس پروفایل شما در آن قرار داده شده، ضربه بزنید.

مرحله سوم: محتوای استوری خود را انتخاب کنید.

در این مرحله باید از بین گزینه‌های زیر محتوای مورد نظر خود برای انتشار در قالب استوری را مشخص کنید:

  • عکس: از دوربین گوشی خود برای عکاسی استفاده کنید یا از عکس‌های موجود در گالری خود انتخاب نمایید.
  • ویدیو: با دوربین گوشی خود ویدیو ضبط کنید یا از ویدیوهای موجود در گالری خود استفاده کنید.
  • متن: با استفاده از ابزارهای ویرایشی متن، متنی را به استوری خود اضافه کنید.
  • موسیقی: از لیست پخش موسیقی خود، آهنگی را انتخاب کنید تا در پس‌زمینه استوری پخش شود.
  • مکان: مکان فعلی خود را به استوری اضافه کنید.
  • استیکر و گیف: از میان استیکرهای موجود در تلگرام یا گیف‌های دلخواه خود، استیکر یا گیفی را به استوری اضافه کنید.

مرحله چهارم: ویرایش استوری

پس از انتخاب دقیق محتوا، می‌توانید از ابزارهای ویرایش موجود در این پلتفرم استفاده کنید و استوری خود را زیباتر و در عین حال جذاب‌تر به اشتراک بگذارید.

مرحله پنجم: مشخص کردن مخاطبان استوری

در این مرحله شما می‌توانید مخاطبانی که دلتان می‌خواهد از استوری شما بازدید کنند را مشخص کنید، البته به طور پیش فرض این امکان وجود دارد که همه مخاطبان از استوری شما بازدید کنند، اما برای راحتی بیشتر شما این قابلیت ایجاد شده که خودتان مشخص کنید این استوری به چه کسانی نشان داده شود و چه کسانی دسترسی به آن نداشته باشند. برای این کار، بر روی سه نقطه عمودی که در گوشه سمت راست و بالای صفحه قرار دارد، ضربه بزنید و سپس گزینه “حریم خصوصی استوری” یا ” Edit Privacy Setting” را انتخاب و یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

  • گزینه Everyone: این مورد به این معنی است که شما به تمامی کاربران خود اجازه بازدید از استوری خود را خواهید داد.
  • گزینه Contacts: با انتخاب این گزینه شما صرفا به مخاطبان خود اجازه می‌دهید که استوری شما بازدید داشته باشند.
  • گزینه Close Friends: Close Friends چیزی است که در اینستاگرام زیاد دیده‌اید و احتمالا تا حدودی با آن آشنا هستید، در این گزینه شما افرادی را به‌عنوان دوستان نزدیک خود انتخاب می‌کنید و تنها به آنها اجازه می‌دهید که از استوری شما بازدید کنند.
  • گزینه Selected Contacts: در این مورد نیز شما افراد مشخصی را تعیین می‌کنید و به تلگرام می‌گویید که استوری شما را صرفا به این افراد نشان دهد.

 مرحله ششم: منتشر کردن استوری

پس از نهایی کردن محتوا و انجام ویرایشات و تنظیمات مربوط به آن بر روی دکمه “ارسال” کلیک کنید تا استوری انتخابی شما منتشر شود.

انواع استوری های تلگرام

تلگرام همچنین در زمینه انواع استوری‌ها تنوع خوبی را برای کاربران خود فراهم کرده و به آنها این اجازه را می‌دهد که محتواهایی را به شرح زیر در این پلتفرم در قالب استوری منتشر کنند:

  • استوری عکس

این نوع متداول‌ترین نوع استوری در تلگرام است که کاربران از آن به طور مداوم استفاده می‌کنند. برای این کار شما می‌توانید در همان لحظه با دوربین خود عکس بگیرید و منتشر کنید یا از عکس‌های موجود در گالری استفاده کنید. و در نهایت با استفاده از ابزارهای ویرایش موجود، آن را ادیت کنید.

  • استوری ویدیو

ویدیو برای به اشتراک گذاری احساسات و تجربیات با سایرین گزینه مناسب‌تری از عکس می‌باشد و تلگرام این امکان را ایجاد کرده که کاربران بتوانند به آسانی و تنها با چند کلیک ویدیوی مود نظر خود را به اشتراک بگذارند و با مخاطبان خود تعامل داشته باشند.

  • استوری متن

این گزینه برای انتشار ایده‌ها و مطالب ارزشمند یا حتی سرگرم‌کننده با دوستان و مخاطبان در تلگرام گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. در این حالت، شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای ویرایشی متن، متنی را به استوری خود اضافه کنید و رنگ، فونت و سایز آن را تغییر دهید.

  • استوری نظرسنجی

یکی از قابلیت‌های جذاب و منحصربه‌فرد استوری تلگرام، امکان به اشتراک گذاری نظر سنجی می‌باشد. با استفاده از این ویژگی می‌توانید در موارد بسیاری نظر مخاطبان خود را بپرسید و از بازخوردهای آنها در جهت رسیدن به هدف خود کمک بگیرید.

ترفندها و تکنیک‌های حرفه‌ای برای ویرایش و جذاب‌تر کردن استوری‌ها

برای اینکه استوری‌هایی به مراتب جذاب‌تر در این پلتفرم منتشر کنید و نرخ تعامل خود با کاربرانتان را افزایش دهید، بهتر است گزینه ویرایش در این برنامه را نادیده نگیرید و از تکنیک‌های زیر برای ویرایش محتوای خود قبل از انتشار استفاده کنید:

  • برای جذاب‌تر کردن استوری از رنگ‌ها و فونت‌های مختلف استفاده کنید. رنگ‌هایی را برگزینید که با یکدیگر همخوانی داشته باشند و فونت انتخابی‌تان نیز خوانا و واضح باشد.
  • تصاویر و ویدیوها با کیفیت را به اشتراک بگذارید. سعی کنید این محتواها دارای شارپ و نورپردازی مناسب باشند.
  • متن‌های کوتاه و جذاب را منتشر کنید و در قالب یک استوری متن‌های طولانی را قرار ندهید؛ زیرا متن‌های طولانی خسته کننده هستند و مخاطبان را از دیدن ادامه استوری شما باز می‌دارند.
  • استیکر و گیف‌های موجود را فراموش نکنید و در جای درستی از آنها برای جذاب‌تر کردن استوری خود کمک بگیرید. این موارد می‌توانند به انتقال بهتر احساسات و مفاهیم شما کمک کنند.
  • استوری‌های تعاملی را بیشتر استفاده کنید. استوری‌هایی همچون نظر سنجی در مورد یک موضوع مرتبط با کارتان یا سوال و جواب می‌توانند سبب افزایش نرخ تعامل شوند.
  • هایلایت‌های استوری تلگرام را فراموش نکنید. این هایلایت‌ها به شما اجازه می‌دهند که استوری‌های محبوب و مورد نظر خود را به صورت دائمی در پروفایل خود ذخیره کنید و کاربران و مخاطبان جدیدتان بتوانند آنها را مشاهده کنند.
  • از هشتگ استفاده کنید، هشتگ‌ها در تلگرام سبب افزایش مخاطبان استوری‌های شما خواهند شد.
  • زمان مناسبی را برای انتشار استوری انتخاب کنید و استوری‌های خود را در زمانی منتشر کنید که مخاطبان شما بیشترین فعالیت را در تلگرام دارند.

نکات با اهمیت در مورد استوری تلگرام

  • پیش از هر چیزی توجه داشته باشید که قابلیت استوری گذاشتن در تلگرام فقط برای مشترکین پرمیوم این پلتفرم می‌باشد و اگر شما دوست دارید از این قابلیت استفاده کنید باید برای خرید اکانت پرمیوم تلگرام اقدام کنید.
  • از آخرین نسخه تلگرام استفاده کنید تا از قابلیت‌ها و ویژگی‌های این پلتفرم در استوری یا سایر موارد در سریع‌ترین زمان ممکن مطلع شوید.
  • برای آپلود و دانلود سریع استوری‌ها بهتر است از یک اتصال اینترنتی قوی و ثابت استفاده کنید.
  • از موقعیت مکانی خود در استوری‌ها به صورت درست و اصولی استفاده کنید و از فعال بودن موقعیت مکانی گوشی خود و همچنین تنظیمات مربوط به حریم خصوصی آن اطمینان حاصل کنید.
  • با اینکه تلگرام هیچ محدودیتی برای انتشار استوری‌های حجیم قائل نشده، بهتر است از حجم مناسب برای استوری‌ها استفاده کنید تا آپلود و دانلود کردن آنها زمان‌بر نشود.
  • از انتشار محتواهای غیر اخلاقی که مغایر با قوانین و مقررات تلگرام و هنجارهای اجتماعی است بپرهیزید.

سخن پایانی

همان‌طور که در این مقاله به طور مفصل به توضیح پرداختیم، استوری تلگرام ابزاری قدرتمند و جذاب برای مشترکین پرمیوم است که به شما کمک می‌کند بتوانید لحظات خاص و حساس و حتی ایده‌های خود را با سایرین به اشتراک بگذارید و از نقطه نظرات و راهنمایی‌های آنها استفاده کنید.

از آنجایی که تلگرام دائما در حال به‌روزرسانی و ارائه امکانات جدید برای استوری‌ها است، به شما توصیه می‌کنیم که همیشه از آخرین نسخه این برنامه استفاده کنید و از جدیدترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن مطلع شوید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از آن برای استفاده بهتر و موثرتر از استوری تلگرام استفاده کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا نیاز به راهنمایی بیشتر نیز روی تیم متخصص ما حساب کنید.

سوالات متداول

  1. چگونه می‌توانیم در تلگرام استوری بگذاریم؟

ابتدا برنامه تلگرام را باز کنید، به بخش استوری بروید، محتوای مورد نظر خود را انتخاب کنید، با استفاده از ابزارهای موجود به ویرایش آن بپردازید، مخاطبان مد نظر خود برای بازدید از استوری را مشخص کنید و در نهایت آن را منتشر کنید.

  1. چگونه بخش حریم خصوصی استوری‌ها را تنظیم کنیم؟

برای این کار به استوری که قصد تغییر تنظیمات حریم خصوصی آن را دارید، بروید روی سه نقطه عمودی که در گوشه سمت راست بالای صفحه ظاهر می شود ضربه بزنید و گزینه “حریم خصوصی استوری” یا “Edit Privacy Setting” را انتخاب کنید.

  1. چه نوع محتواهایی را می‌توانیم در استوری تلگرام منتشر کنیم؟

عکس، ویدیو، متن، نظر سنجی و… از جمله رایج‌ترین محتواهایی هستند که تلگرام به شما اجازه انتشار آنها در استوری را می‌دهد.

  1. آیا استفاده از استوری تلگرام برای تمامی کاربران امکان‌پذیر است؟

خیر این قابلیت تنها برای کسانی که لایسنس پرمیوم این پلتفرم را خریداری کرده‌اند، فعال می‌باشد.

70% تخفیف

اکانت تلگرام پرمیوم

Telegram Premium

1,397,000 تومان 987,000 تومان
مشاهده و خرید

 

 

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version